неділя, 11 березня 2012 р.

Як уникнути конфліктів на роботі?

Як уникнути конфліктів на роботі?

Як залагодити конфлікт на роботі?

Кожній людині рано чи пізно доводиться стикатися з конфліктною ситуацією на роботі. Що поробиш - це один з робочих моментів, реагувати на який потрібно адекватно. Постараємося вийти із ситуації з найменшими втратами.

Деякі конфлікти можна назвати конструктивними. Вони виникають навколо якихось виробничих проблем і найчастіше викликані різними поглядами співробітників на певний момент. Такий вид конфлікту зазвичай улагоджується досить швидко: для цього досить зібратися всім, хто має вирішувати виниклі питання, висловитися всім по черзі і вибрати найбільш вдалий варіант.

Набагато гірше, якщо конфлікт виникає в результаті особистісного протистояння. Наприклад, характери деяких людей іноді бувають настільки різними, що вони просто не можуть спокійно працювати в одному кабінеті або навіть в одній організації. Сумісність залежить також від темпераменту людей (холерик рідко здатний ужитися з флегматиком), їх соціального статусу (благополучна мати сімейства, щаслива в шлюбі, буде дратувати розлучених колег) і багато чого іншого.

Як залагодити конфлікт на роботі з колегою?
Якщо в одних випадках справа обмежується просто відчуженістю частини колективу, це не так страшно: в кінці кінців, ви приходите в офіс, щоб працювати, а не обговорювати особисте життя один одного. Значно гірше доводиться тим, хто змушений боротися з неприкритим хамством, грубістю, агресією. В цьому випадку психологи дають такі поради:

- Ні в якому разі не опускайтеся до рівня тих, хто вам хамить, тобто не відповідайте їм тим же.

- Якщо ви підозрюєте, що той чи інший співробітник здатний на хамство, - не провокуйте його.

- Не доставляйте радості своїм кривдникам - вони тільки й чекають, щоб ви вибухнули сльозами, написали заяву про звільнення, впали в істерику. Не дочекаються! Що б не творилося у вас в душі - зберігайте зовнішній спокій, залишайтеся вихованою і стриманою.

- Якщо терпіти більше немає сил і дуже хочеться закричати на кривдника, - спокійно встаньте і віддаліться. Хоча б в туалет - перевести дух, вмитися, припудритися.

- Якщо хам перейшов усі межі і дозволив собі образу, мовчати не можна. Потрібно вимовити приблизно такий текст: «Вибачте, Марина Андріївна, але я не звикла розмовляти в подібному тоні. Ми продовжимо після того, як ви вибачитеся ». Тепер головне - не реагувати на подальші випади. До тих пір, поки не вибачиться.

- Після кожного скандалу постарайтеся проаналізувати ситуацію: а раптом ви якимось чином опинилися неправі і самі спровокували конфлікт? Таке трапляється іноді навіть з самими миролюбними людьми.

- Утримайтеся від обговорення конфлікту з подругами і від скарг на кривдника.Адже цим ви підтвердите, що стріли противника досягли мети: ви ображені, засмучені, виведені з себе. Такий результат змусить грубіяна подвоїти свої зусилля, тому що реакція жертви виявилася передбачуваною і дуже для нього приємною.

- Якщо подібні ситуації періодично повторюються, продовжуйте спілкуватися з кривдником на рівні ділових взаємин: сухо, стримано і максимально ввічливо.

- Якщо ви розумієте, що справа зайшла занадто далеко і колега поставив собі за мету знущатися над вами постійно - поговоріть з шефом. Ні, це не доносительство!


Головне - правильно подати інформацію. Наприклад, акцентуйте увагу на те, що вам дорога компанія і її успіхи, але через почастішали склок в колективі є небезпека знизити ефективність роботи і втратити частину клієнтів. Пам'ятайте, що підтримка нормального психологічного клімату в колективі - один з обов'язків начальника.

Як залагодити конфлікт на роботі з начальником?
А що робити, якщо у вас стався конфлікт з начальником?

Якщо керуватися порадами психологів, то можна дотримуватися наступної тактики:

- Не «вибухати», не плакати і не намагатися будь-яким способом довести, яка ви хороша. Нічого не відповідаючи, уважно вислухайте все, що вам скаже шеф. Після цього ... розверніться і мовчки вийдіть з кабінету, акуратно закривши за собою двері.

- Через годину, зібравши волю в кулак і підготувавши аргументовані заперечення, поверніться до кабінету боса. Якщо ви дійсно були в чомусь неправі, спокійним тоном скажіть, що ви визнаєте свої помилки і зробите все можливе, щоб їх не повторити. Якщо ж начальник накричав на вас незаслужено, спробуйте озвучити такий текст: «Микола Петрович, я сподіваюся, що ви заспокоїлися і тепер можете спокійно висловити всі ваші претензії».


І наостанок - ще одна порада психолога: намагайтеся виконувати свої обов'язки бездоганно, щоб ні в кого не виникло приводу звинуватити вас в некомпетентності.

Якщо ж вам не допомагає ні одна порада, якщо обстановка на роботі продовжує залишатися напруженою, подумайте: можливо, варто змінити місце роботи? Якщо ви - дійсно грамотний професіонал, то боятися вам нічого.


EmoticonEmoticon

Тексти та аудіо ТОП-10 колядок

Різдво Христове - одне з великих свят, яке відзначають усі віруючі християни. І зараз, з відродженням певних духовних цінностей, цьому ...