четвер, 19 квітня 2012 р.

Сурогатне материнство. ДОВІДКА

Чому Церква так активно виступає проти сурогатного материнства? 

Безплідний шлюб і бездітність - біда багатьох сімей, так само як і людей, своїх сімей не створили. Тому в світі так затребувані допоміжні репродуктивні технології (ДРТ), широкий спектр яких пропонує сучасна медицина.
Один з найбільш широко застосовуваних методів ДРТ - сурогатне материнство.
В даний час до методів ДРТ належать:
- ІІ (штучна інсемінація).
- ЕКО.
- ІКСІ (ін'єкція сперматозоїда в цитоплазму ооцита).
- Хетчинг (розсічення оболонки ембріона).
- Донорство сперми і ооцитів.
- Сурогатне материнство.

Сурогатне материнство - допоміжна репродуктивна технологія, при застосуванні якої жінка добровільно погоджується завагітніти з метою виносити і народити біологічно чужу їй дитину, яка буде потім віддана на виховання іншим особам - генетичним батькам. Вони й будуть юридично вважатися батьками даної дитини, не дивлячись на те, що його виносила і народила сурогатна мати.
Сурогатне материнство. ДОВІДКА
Найбільш точним формулюванням слід визнати формулювання, прийняту Всесвітньою організацією охорони здоров'я в 2001 році: «Гестаційний кур'єр: жінка, у якої вагітність наступила в результаті запліднення ооцитів, що належать третій стороні, сперматозоїдами, що належать третій стороні. Вона виношує вагітність з тією умовою або договором, що батьками народженої дитини будуть один або обидва людини, чиї гамети використовувалися для запліднення ».

Тим не менш, про сурогатне материнство говорять і у випадку штучного запліднення жінки спермою чоловіка з подальшою передачею народжену дитину цьому чоловікові і його дружині (якщо він одружений). В такому випадку сурогатна мати є і генетичної матір'ю дитини.
Факти:
  1. Перша людина, зачата поза тілом людини, з'явилася на світ в 1978 році.
  2. У 1891 році була здійснена перша успішна трансплантація ембріона, перенесення від однієї самки кролика інший.
  3. У 1930 р. Пінкус вперше застосував технологію сурогатного материнства - перенесення заплідненої яйцеклітини в матку і подальший розвиток вагітності.
  4. Перше в світі агентство з сурогатного материнства засновано в США в 1976 році. Перші його програми були виключно «традиційними», тобтовикористовувалася яйцеклітина самої сурогатної матері, запліднюється спермою біологічного батька.
  5. Вперше про успішне сурогатному материнстві було заявлено в 1980 р. Першою сурогатною матір'ю стала 37-річна Елізабет Кейн зі штату Іллінойс.Жінка, яка не могла мати дітей, тому що у неї була заблокована фаллопієві труба, уклала з Кейн договір, за яким їй проводилося штучне запліднення спермою чоловіка марної жінки, а після пологів Кейн виплачувалося грошову винагороду. При цьому Кейн мала трьох власних дітей.
  6. Піонерами сурогатного материнства у Великобританії стали Патрік Стептоу і Роберт Едвардс. Ембріони генетичних батьків, отримані в результаті екстракорпорального запліднення, були перенесені сестрі безплідної жінки, і в 1989 р. вона народила дитину.
  7. Перший випадок виношування дитини матір'ю замість безплідної дочки був зареєстрований в ПАР в 1987 р.
  8. До теперішнього часу сурогатне материнство стало досить поширеним явищем. Зокрема, його використовували такі знаменитості як Сара Джессіка Паркер, Ніколь Кідман, Елтон Джон, Майкл Джексон, Кріштіану Роналду, Альона Апіна, Рікі Мартін, Анні Лейбовіц. У ряді випадків причиною цього було не безпліддя, а гомосексуальність.
  9. Закони, що регулюють сурогатне материнство, права та обов'язки сурогатної матері і тих, для кого вона виношує дитину, відрізняються в різних юрисдикціях. Є країни, де сурогатне материнство, в тому числі і комерційне, законодавчо дозволено - це більшість штатів США, ПАР, Росія, Україна і Казахстан. У Білорусі сурогатним материнством як допоміжним видом репродуктивної технології може скористатися тільки та жінка, для якої виношування і народження дитини за медичними показаннями фізіологічно неможливо або пов'язано з ризиком для життя, здоров'я її або дитини.
  10. Найбільш відомий випадок юридичної колізії, пов'язаної з сурогатним материнством - так званий «випадок Бебі М» в США, коли сурогатна мати відмовилася передати народженої нею дитини його біологічному батькові. У 1988 році суд у сімейних справах штату Нью-Джерсі постановив віддати дитину на «усиновлення» і дати батьківські права біологічному батькові, проте ухвалив, що сурогатна мати повинна мати право на відвідування дитини та участь у її вихованні.
  11. Перша програма сурогатного материнства на території тоді вже колишнього СРСР була реалізована в Харкові в 1995 р. «Сурогатною» матір'ю стала жінка, успішно виносила дитину власної дочки, що страждала вродженою відсутністю матки, ставши, таким чином, і мамою і бабусею одночасно. 
Зараз при відсутності або вираженій неповноцінності матки безплідної жінки для виношування вагітності залучається інша жінка - так звана «сурогатна мати». Вже саме це іменування є формою дискримінації жінки, яка виношує вагітність. Іноді сурогатну матір порівнюють з годувальницею, що допомагає потребує родині з альтруїстичних міркувань, проте не варто забувати про те, що все ж занадто велика «відмінність в інтенсивності відносин між сурогатною матір'ю і плодом і нянею і дитиною».

З'являється небезпека перетворити сурогатне материнство в професію. Впроцесі виношування вагітності мати і дитина перебувають у стані невпинноговзаємоспілкування, між ними виникає глибинна психосоматична зв'язок, розрив якої, зумовлений контрактними зобов'язаннями, може привести до важких душевних недуг.
Як вважає протоієрей Димитрій Смирнов,
«Сурогатне материнство кшталт проституції. Тому що жінка своє тіло використовує для того, щоб комусь народити дитя, ну, для його задоволення. Задоволення бути батьком, матір'ю. Тому, природно Церква не може бути "за" проституцію. Вона завжди, споконвіку була проти.
Сурогатне материнство також як і просто проституція людини - і чоловіка, і жінку - принижує. Справа в тому, що Бог створив людину не як знаряддя задоволення інших людей. В цьому випадку вони ставляться у нерівн естановище - виходить, що один платить іншому не за його працю, не за його талант, а за експлуатацію того, що йому дано від Бога - його власне тіло. Людина використовується як якась ферма для вирощування людей. Це,звичайно, абсолютно Богопротивна річ ».
У разі сурогатного материнства дитина стає об'єктом біологічних маніпуляцій: генетичну складову своєї тілесності вона отримує від одних осіб, а кров, харчування та життєве внутрішньоматкове забезпечення - від третьої особи, сурогатної матері. З ним поводяться як з «екземпляром якогось тварини, а не як з особистістю, яка має право знати власних батьків та ідентифікувати себе з ними». Дитині передаються душевні переживання сурогатної матері, яку використовують для виношування вагітності. І він переживає найсильніший стрес після того, як сурогатна мати передає його «замовникам». Розрив найтіснішого психосоматичної зв'язку, що виникла між ними за час внутрішньоутробного розвитку, не проходить безслідно для дитини.
«Сурогатне материнство», тобто виношування заплідненої яйцеклітини жінкою, яка після пологів повертає дитину «замовникам», протиприродно і морально неприпустимо навіть в тих випадках, коли здійснюється на некомерційній основі. Ця методика передбачає руйнування глибокої емоційної і духовної близькості, що встановлюється між матір'ю і немовлям вже під час вагітності. «Сурогатне материнство» травмує як виношує жінку, материнські почуття якої зневажаються, так і дитя, яке згодом може відчувати кризу самосвідомості.

Ще до проблеми домішується тема соціальної нерівності, тому що, на думку протоієрея Димитрія Смирнова,
«Сурогатне материнство - це, звичайно, технологія, за якою багаті експлуатують бідного. Тому що цей договір, ці процедури та забезпечення медичної допомоги - це все дорогий багатомісячний процес. Виходить нещадна, нахабна і безсовісна експлуатація багатими бідних. Якщо ми живемо в соціальній державі - у нас не повинно цього бути.
Ще 100-200 років тому люди говорили, що проституція - це є експлуатація бідних багатими, тому що з багатих верств люди в повії не йдуть. Тут те ж саме. Важко собі уявити, що дочка президента великої компанії пішла б і стала сурогатною матір'ю. Ні, це доля молодих, хороших, але не дуже, може, розвинених інтелектуально дівчат з села, з якихось робочих передмість і так далі ».
Також протоієрей Димитрій Смирнов вважає, що
«При сурогатному материнстві, крім того, що це схоже проституції і фашистської технології, є ще один аспект. Аспект перелюбу. Ця дитина зачата не в законному шлюбі. А технологію можна назвати таким чином - не зрозумій що ».

Тексти та аудіо ТОП-10 колядок

Різдво Христове - одне з великих свят, яке відзначають усі віруючі християни. І зараз, з відродженням певних духовних цінностей, цьому ...